Auditorské služby

Audit je řešen převážně dlouhodobější spoluprací se zákazníkem, v rámci níž má zakázka následující fáze:

  • 1. fáze auditu účetnictví (předaudit)
  • 2. fáze účetní závěrky (audit)
  • řešení případných auditorských nálezů účetní závěrky.

Tento model vede k předcházení eventuálních účetních chyb, jejich nápravě a následně vypracování kvalitní účetní závěrky.

Audit účetní závěrky se zaměřuje zejména na to, zda:

  • účetnictví je vedeno úplně, průkazným způsobem a v souladu s platnými předpisy a normami, údaje v účetní závěrce věrně zobrazují stav majetku a závazků, obchodního jmění a výsledek hospodaření společnosti
  • roční účetní výkazy byly zpracovány úplně, v předepsaném formátu a podle platných pravidel
  • vnitřní kontrolní systém neobsahuje závažné nedostatky

Práce  na ověření účetní závěrky jsou prováděny našimi pracovníky, v souladu s platnými zákony ČR a  směrnicemi  KA  ČR  v  sídle  společnosti klienta, na jednotlivých organizačních celcích, případně na pracovišti auditora.

Tyto práce spočívají zejména v:

  • ověření všech oblastí rozvahy a výkazu zisků a ztrát
  • vyhodnocení výsledků inventur
  • posouzení reálnosti ocenění pohledávek
  • posouzení přiměřenosti vytvořených rezerv
  • posouzení existence kursových či úrokových rizik
  • posouzení likvidity a zadlužení
  • ověření účetní závěrky
  • vyhodnocení ostatních auditorských testů
  • tvorbě finanční analýzy
  • posouzení a vyhodnocení jednotlivých ukazatelů finanční analýzy

Práce jsou ukončeny vydáním auditorské zprávy ve dvou stejnopisech.